صادرات كالا از سیستان و بلوچستان به افغانستان افزایش یافت
نوشته شده توسط : iyem

'علیرضا مجرد' روز دوشنبه در دیدار با سركنسول افغانستان در سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت 18 هزار و 608 دستگاه كامیون با 397 هزار و هفت تن كالا از پایانه مرزی میلك عبور كرده اند.

وی گفت: از این تعداد كامیون هشت هزار و 481 دستگاه حامل 201 هزار و 360 تن كالای صادراتی بودند.

او اظهار داشت: شمار كامیونهای حامل كالای صادراتی كه در چهار ماه نخست امسال از پایانه مرزی میلك عبور كرده اند در مقایسه با مدت مشابه پارسال 41 درصد رشد داشته است.

وی بیان كرد: در چهار ماه نخست امسال 10 هزار و 123 دستگاه كامیون حامل 195 هزار و 500 تن كالای ترانزیت نیز از مرز بین المللی میلك وارد افغانستان شده اند كه شمار كامیونها و میزان كالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب 41 درصد و 45 درصد رشد داشته است.

مدیركل اداره حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: بطور میانگین روزانه 155 دستگاه كامیون از مرز بین المللی میلك عبور می كنند كه برای هر دستگاه تشریفات گمركی و اداری به مدت سه دقیقه انجام و مجوز خروج داده می شود.

وی روانسازی و كاهش زمان توقف كامیونهای تزانزیتی و صادارتی در مرزها را مهمترین اصل برای ایجاد تجارتی آسان بین دو كشور همسایه عنوان كرد.

او گفت: با توجه به حجم بالای عبور كامیونهای ترانزیتی و صادراتی كالا در پایانه مرزی میلك، افزایش 210 دقیقه دیگر به ساعت كاری این پایانه ضروری است تا باعث كاهش حجم ترافیك و مدت زمان توقف كامیونها در مرز شود.

مدیركل اداره حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه گفت: عوارض دریافتی از كامیونها بر هزینه تمام شده حمل و نقل كالا در مرز تاثیر مستقیم دارد لذا باید میزان این عوارض با توافق دو كشور تعیین شود.

'محمدظاهر نورستانی' سركنسول افغانستان در سیستان و بلوچستان نیز در این نشست مبادلات تجاری و ترانزیت كالا از ایران را در تأمین مایحتاج نیازهای مردم كشورش مهم دانست و تسهیل عبور اتباع، رانندگان و تجار افغان از مرزها و صدور روادید برای آنان را خواستار شد.ك/2

7307/7437





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: